Si setul tau de anvelope auto trebuie ingrijit

Intretinerea sistematica reprezinta o modalitate usoara si necostisitoare de prelungire a vietii anvelopelor.
Un factor important pe care multi conducatori auto nu il iau ca fiind important este vechimea unei anvelope.
Cat de veche este anvelopa?
Marcajul de pe anvelope care reprezinta vechimea acesteia este pus cu un motiv bine intemeiat si este o informatie foarte importanta si de ea trebuie sa tina cont, in primul rand, cei care prefera sa cumpere pneuri la mana a doua.
Majoritatea conducatorilor care cumpara cauciucuri la mana a doua se orienteaza doar dupa starea produsului fara sa stie ca desi in stare buna o anvelopa care a depasit termenul de exploatare prezinta un pericol.
Acele anvelope auto produse pana in anul 2000 au un marcaj de trei cifre, primele doua indicand saptamana, iar ultima anul de fabricatie. Astfel, daca pneul este marcat cu cifra 229, inseamna ca acesta a fost fabricat in a 22-a saptamana a anului 1999. Cauciucurile care au fost fabricate incepand cu anul 2000 au un marcaj compus din 4 cifre. Astfel, daca pneul este marcat cu cifrele 2204, acesta a fost fabricat in a 22-a saptamana a anului 2004.
Cauciucurile auto au, in medie, un termen pentru exploatare si pastrare de 5 ani de la data fabricatiei, in functie de producator ,totusi, pneul poate fi exploatat in continuare, dar totul depinde de starea in care se afla acesta astfel incat o anvelopa poate fi utilizata timp de maximum 10 ani, in functie de starea ei tehnica.
Cum trebuie sa avem grija de anvelope ?
- Verificati sistematic presiunea interioara si comparati-le cu valorile recomandate de producator sau cu marcajele de pe flancul anvelopelor (presiunile de umflare trebuie verificate numai cand anvelopele sunt reci);
- Inspectati vizual anvelopele pentru a detecta eventualele taieturi, umflaturi sau deteriorari;
- Folositi doar anvelope vara sau all seasons cand temperaturile sunt mai mai mari de 8-10 grade celsius
- Verificati adancimea benzii de rulare;
- Solicitati echilibrarea rotilor si a jantelor fata daca exista urme de vibratii, bataie sau uzura neregulata a anvelopelor;
- Volanul masinilor echipate cu servodirectie nu trebuie rotite in timpul stationarii;
- Verificati si reglati presiunile, daca este necesar;
- Evitati sa opriti vehiculul pe suprafete acoperite cu ulei, unsoare, motorina sau alte substante chimice;
- Evitati sa loviti marginile bordurilor sau alte elemente care prezinta denivelari;
- Indepartati pietricelele si alte obiecte straine din banda de rulare a anvelopei. Fiti atenti cand faceti acest lucru, pentru a nu taia cauciucul;
- Evitati sa conduceti pe suprafete dure, neuniforme, distruse sau pe suprafete acoperite cu deseuri.